UNDER ARMOUR

Historie Under Armour

Značka Under Armour, zabývající se sportovním oblečením, vznikla roku 1996 ve Spojených státech amerických. Byla založena Kevinem Plankem, v té době 23 letým hráčem amerického fotbalu na Univerzitě v Marylandu, které mu se nelíbilo, že si neustále musí vyměňovat zpocené triko, které nosil pod dresem. Zjistil však, že jeho kompresní šortky během tréninku i zápasu byly suché. To ho inspirovalo k vytvoření stejně fungujících sportovních triček. Po ukončení studia na univerzitě vyvinul svůj první prototyp takto fungujícího trika. Vše tedy začalo jednoduchým plánem dělat špičková trička, která budou kompresní a zároveň budou odvádět nepříjemný pot, místo aby jej nasávala, trička, která budou pomáhat tělu regulovat tělesnou teplotu a zvyšovat výkon. Konkurenční značky, včetně značek jako je Nike, Adidas a Reebok, brzy začaly následovat Plankovy kroky a začaly vytvářet své vlastní produkty s podobnými vlastnostmi.

Širší veřejnost začala vnímat značku Under Armour od doby, co se na titulní straně USA Today objevila fotografie quaterbacka Jeffa George, který měl na sobě oblečen rolák Under Armour Mock. Následně se společností Under Armour začalo uzavírat smlouvy plno týmů amerického fotbalu. Díky pozitivním recenzím hráčů na výrobky se začala značka šířit a zvýšilo se množství objednávek.

První obrovský zlom pro značku Under Armour nastal v roce 1999, kdy Warner Brothers kontaktovali společnost, zda by se mohla podílet na vybavení dvou připravovaných filmů – Vítězové a poražení a Náhradníci. V následujícím roce společnost začala oblékat XFL football league, kde získala ještě větší pozornost v momentě, kdy se tato liga začal vysílat na národní vysílací stanici. V roce 2003 pak přišla první televizní reklama s mottem, kterého se společnost drží dodnes: „Protect this house“. V roce 2007 společnost Under Armour otevřela svůj první maloobchod s kompletním sortimentem v obchodním centru Annapolis mall v Marylandu.

 

Současnost Under Armour

V dnešní době má společnost několik specializovaných obchodů kromě v USA i v Kanadě, Číně a dalších 39 státech světa. V roce 2013 byl otevřen první Brand House v Baltimoru, kde má momentálně Under Armour své sídlo. První obchod na jiném kontinentu, než je Severní Amerika, byl otevřen v Edinburghu.  

Rozšíření produktových řad o výrobky TurfGear, AllseasonGear a StreetGear dostalo Under Armour do čela výkonnostního oděvního průmyslu. V roce 2003 pak společnost zavedla první dámskou řadu Women's Performance Gear. V dnešní době Under Armour nabízí produkty z moderních, technicky vyspělých materiálů s vynikajícími vlastnostmi určené pro muže, ženy i mládež. Under Armour má komplexní systém dělení produktů, který je jasný a srozumitelný. Jedná se o kolekci HeatGear®, která je ideální, když je horko; ColdGear®, která je ideální, když je zima a AllSeasonGear® pro celoroční nošení.

Zapojení do veřejné sféry

Kromě sportovního oblečení vytvořila společnost odvětví, které se zabývá podporou celosvětových problémů. UA Power in Pink je program, který podporuje ženy v boji s rakovinou prsu. 

UA Freedom je projekt Under Armour, který pomáhá zraněným válečným veteránům.  UA Win Global je dětský atletický program, který podporuje dětský sport výstavbou hřišť, podporou trenérů, atd.  Od roku 2012 Under Armour podporuje Baseball Factory's "Premium Video Program", který ročně zajišťuje více jak 100 sportovních akcí pro děti a mládež.